Knihovna v kuchyni

Prolog: Článek vychází o den později ne prot, že by se mi nechtělo, ale že si můj foťák postavil hlavu, takže z pěkných fotek nebylo nic a já musela fotit znova a s horším světlem. Zním jako někdo kdo se vyzná, že? Buďtě rádi, že nevidíte čím fotím. I tak doufám, že si čtení užijete.

Zdravím vás opět v neděli. Možná jste sem zavítali v týdnu. Možná jste čekali článek o zajících. O možná taky ne, možná vám jen google nabídl něco úplně jiného, než jste hledali.
Pokud jste opravdu čekali na článek o zajících, musím vám říct, že tenhle měsíc nebude. Ne, že bych se na zajíce netěšila nebo na ně zanevřela. Ale rozhodla jsem se nejdřív sníst ty stávající a pak objednat nové.
Ale abyste nepřišli zkrátka, ukážu vám něco ze své knihovny. A to ne ledajaké knihovny, ale té, kterou mám v kuchyni. Protože nikam jinam tyhle poklady nepatří.

???????????????????????????????

Obě knížky jsem dostala jako dárek. Obě jsem si moc přála. A obě by si moc přály, abych z nich začla konečně vařit a ne jen mlsně listovat a představovat si, jak se to uvaří samo.

Hovory s řezníkem jsou přesně taková knížka, jakou jsem chtěla. Na začátku a konci vidíte jaké maso je z jaké části a jak se tomu fláku říká.

???????????????????????????????

DSC06646

DSC06647Přiznám se, že někdy vyrazím do řeznictví naprosto nepřipravená a pak nákup probíhá nejdříve popisem, co chci dělat k obědu, pak diskuzí následující udáním, kolik toho potřebuju a mým spokojeným odchodem z řeznictví a prodavačkou s oroseným čelem. Díky, za takovýhle prodavačky.

V knížce se začíná krásně od těch nejjednodušších receptů a postupně se zvyšuje obtížnost. Nejsem úplný začátečník, ale co jsem si tak četla a prohlížela a měla hlad, tak jsem se dověděla i pár věcí, které se hodí.
Nechci vám kecat, ale mám pocit, že jsem někde zahlídla i jak se vykosťuje kuře. Pro mě něco jako vysoká drůbeží. Jestli tohle zvládnu, jsem fakt machr.
Knížka není jen masitá, najdete v ní i přílohy, recept na domácí majonézu. No všechno co k tomu masu potřebujete.

???????????????????????????????

kapitoly rozdělené na etudy

DSC06648

Je prostě skvělá! Jen nevím, co uvařit dřív. Hovory s řezníkem od Jany Florentýny Zatloukalové.

Druhá knížka je o italské kuchyni. Pasta? No jasně, hrňte je ke mně po kilech. Těstoviny já můžu. Fest. Tahle knížka je nádherná. Měla jsem šílenou radost, že jsem si dostala. Prý není úplně snadné ji sehnat a člověk musí trochu hledat. Poradila bych Vám, ale nevím, kde.

???????????????????????????????

Tahle bible italské kuchyně není jen o těstovinách. Je v ní všechno! Předkrmy, polévky, rizota, pečivo, saláty a dezerty. Na co jsem se dívala jako první? Jasně, na dezerty.

Zmerčila jsem v ní i postup jak opracovat plody moře. I s obrázkama a byla jsem ráda, že plody moře ráda nemám a nejím.
Teď když nad tím přemýšlím, to kuře se porcovalo v téhle knížce. Asi.

Je tu podrobný popis, jak si připravit doma těstoviny. A nekončí to u těstovin do polévky. Jsou tu i tortelloni a další dobroty. Zkrátka kdo je opravdový milec italské kuchyně, bude štěstím bez sebe. Fakt jo!

???????????????????????????????

jak jsem říkala, není to jen o špagetách

???????????????????????????????

DSC06651

???????????????????????????????

Jen musím přiznat, že z téhle italské bichle mám trochu strach. Hovory s řezníkem, to jsou legrácky, srandičky. Ale tohle, to je seriózní vaření. Tady se člověk nemůže pubertálně pochechtávat, ale být soustředěný na maximum nebo vás mistr kuchař s nagelovaným knírkem, za který by se nemusel stydět kdejaký sňatkový podvodník, klepne přes prsty.
Mám strach, jestli se mi z ní podaří uvařit jedlý vzorek. Nechci Marcellu zklamat. Klasická itals ká kuchyně od Marcelly Hazan.

 Líbila se vám některá z knížek? A vlastně s kým vaříte vy? Příště se pokusím udělat článek, který nebude o jídle. Ale nic neslibuju.

Následující příspěvek
Napsat komentář

Zanechat Odpověď

