Zajíci v krabici – duben

Měsíc utekl jako voda a než jsem se nadála, pošťák po mě chtěl podpis a výměnou za něj jsem dostala krabici s ušima.

565
Jo, jsou tu další zajíci. Velikonoční. Těšila jsem se na ně, moc! A můj mozek si vytvořil skoro hmatatelnou a naprosto nesmyslnou představu, že bude plná sladkých figurek malých zajíčků, kuřátek, čokoládových vajíček, bonbónů, lízátek a tak podobně, hlupáček.

Vzhledem k tomu, že jsem minulý měsíc díky nápovědám trochu tušila, co to bude za zajíce, zvolila jsem teďnaprosto opačnou taktiku. Snažila jsem se nechodit skoro vůbec na zaječí facebook, abych nepřišla o to velké překvapení při rozbalování.
A překvapení to bylo. Po otevření krabice jsem jen koukala. Zaraženě. Jako prdy.

Díky informačnímu embargu, jsem nejdřív všechno rychle projela ostřížíma očima a hned se vrhla po balíčku s kávou. Která se vzápětí ukázala býti kakaovými boby. Tenhle ostříž měl v rodině i krtka.

Lehká vlna zklamání, že nejde o kávu, vystřídala okamžitě masivní vlna nadšení, že jde o kakaové boby. Kakaové boby! Z nich se dělá čokoláda! Té se snažím sice vyhýbat, ale kakaové boby, to je čistě přírodní věc, ta mi snad neublíží. Hned jeden ochutnám. Určitě bude chutnat skvěle, jako čokoláda. Jí se to i se skořápkou nebo co to je? Není čas to zjišťovat.

Po rozkousnutí. Co to je? Něco hodně špatnýho se muselo stát za ty dva měsíce, co nejím čokoládu! Tohle není ani trochu sladký nechutná to po ní. Statečně jsem snědla, co jsem si vzala a škaredě se podívala na sáček. Chuť to byla hořká a bylo znát, že boby prošly pražením. Jak jsem dojídala poslední kousky, cítila jsem na jazyku i lehounkou chuť čokolády. Ale ta jen proběhla, pohladila mi chuťové pohárky a hned zase zmizela.

Hele kakaové máslo. A takový kusy! Spravím si chuť po tom bobu. Je to bílé, určitě to bude sladké jako bílá čokoláda. Ne, sakra, ne. Takhle bílá čokoláda určitě nechutná. Trochu se děsím, co by se dělo, kdybyste někde v parku sebrali dáreček od kolemprocházejícího pejska, napsali na něj kakaové něco. Co by asi následovalo?

Je to už nějaký pátek, co jsem chodila do školky a přicházela na chuť různým věcem. A kakaové máslo mi připomnělo něco z té doby. Něco, co určitě není potravina. Jen nevím úplně přesně co.

Pak jsem si vzala do ruky kakaový prášek, ale poučená z předchozích dvou zkušeností jsem ho neochutnávala.
To jsem udělala až teď a chutná bombasticky. Je zvlástně sladký díky třinové šťávě a chutná…správné slovo je opravdicky. Je to taková ta kakaová chuť, jako když Vám maminka v dětství dělala kakao. Ne Nesquicka, Granko nebo tak něco, ale opravdivé kakao. Je to balzám pro duši. Okamžitě si chcete udělat šálek, zalézt si do křesla, přikrýt se dekou a v klidu si ho vypít u čtení knížky.

Tyhle tři výrobky jsou ze stejné dílny. A to z té samé, ze které byla panela minulý měsíc.

Kromě kakaového nápoje jsem si s tím nevěděla absolutně rady. Naštěstí na mě vypadly kartičky a já se začala těšit, co si doma připravím. Uchvátilo mě brownies a domácí nutela. Nevím, do čeho se pustím dřív. Možná do nutely. Ne do brownies. Nutely. Brownies. Možná udělám oboje naráz! Ne nutelu. Její obrázek vypadá naprosto fantasticky. Nelžu, když vám říkám, že jsem začla lehce slintat, jak se dívám na skleničku po okraj naplněnou kakaovou hmotou s oříšky.

???????????????????????????????

Teď ale na chvíli ke každému z kakaových zajíců. V rodokmenu pražených bobů se píše, že jsou bohatý na minerální látky a vlákninu. Díky tukům a sacharidům mají tělu dodávat energii. A na jejich chuť si prý člověk musí zvyknout. No uvidíme.
Já je zapracuju do brownies. Uvidím jak s nima bude chutnat.
cena 100 g balení: 70 Kč

Kakaové máslo jak má samo o sobě takovou zvláštní až nijakou chuť. Znova jsem mrkla do kartiček, na co by se dalo využít a našla ho v brownies a v raw dortíčkách.
S raw food jsem měla už jednou tu čest a nedopadlo to moc slavně. Teď se spolu znova oťukáváme. Jsou to zatím nesmělé krůčky v podobě raw tyčinek, které mi chutnají hodně. Tak uvidíme jestli k sobě najdeme cestu.
Kdo nezná raw food, tak jsou to pokrmy, které projdou tepelnou úpravou maximálně do 42 stupňů. Píše rodokmen. Tím si zachovají vitamíny a lástky prospěšné pro tělo. Hned napoprvé se do toho nehrňte po hlavě jako já. Zkoušela jsem burger s cuketovými hranolkami a byla jsem zklamaná. První kámen úrazu byla cuketa. Nemám ji ráda. Tak proč jsem si objednávala tohle jídlo??! Oči viděly burger a hranolky, žaludek se těšil na horké jídlo a šťavnatou chuť masa, ale nic z toho se nekonalo. S raw to není hop na krávu a je tele, musí se kolem toho pomaloučku, polehoučku, postupně. Aspoň já to tak mám.

Co mě hodně zaujalo, bylo jeho využití, o kterém se psalo v rodokmenu.Dá se na něm smažit, použít do pečení. Stejně tak jako kokosový olej i tenhle pečuje o pokožku těla. Takže kousek másla najde svoje místo i u mě v koupelně.
cena za 100 g: 77 Kč

Poslední z kakaových dobrot je kakaový nápoj. A jak jsem psala, ochutnala jsem na špičku prstu a moje chuťové pohárky explodovaly radostí. Mrkla jsem, co se o něm píše a je prý vyroben z toho nejkvalitnějšího kakaa z Ekvádoru. Takže něco jako princ mezi kakaem. Skloňuje se to takhle? Je bez konzervantů a je oslazený třtinovou šťávou. Určitě najde využití v pečení, ale já se nemůžu dočkat, až si udělám hrnek kakaa a vyhodím si nožky hore.
cena: 35 Kč za 50 g

Po kakové náloži mě zaujal lesklý pytlík. Ano, jako každá ženskou a straky i mě láká to, co se třpytí a leskne. Zaujal mě nápis detoxikační a chléb. Co??
Takže okamžitě rodokmen do ruky a honem zjistit o co jde. Je to směs na chleba. Ne, nebudu se snažit ho upéct. Už jsem Vám přeci vyprávěla, jaká jsem pekařka, takže tohle nechám na mistru pekaři. Já budu jen vděčný strávník.

Směs na bezlepkový chléb s bio ostropestřcem zní zvláštně. Koukla jsem na google a zjistila, že doma téhle kytce říkáme bodlák. Rostlina se používá k léčbě jater, používá se při potížích se žlučníkem a působí jako prevence na onemocnění srdce a cév. Prý také léčí alergie, používá se při astmatických záchvatech, migrénách, odstraňuje nevolnosti. A to není celý výčet, k čemu je dobrá. Mě zaujalo, že je detoxikační, čistící. Jasně k pročištění nebude stačit jeden bochník, ale jsem fakt zvědavá, jak bude chleba chutnat. A asi se mrknu někde i na kapky z bodláku. Určitě musí být, tak jako jsou echinaceové, tak i bodlákové.

???????????????????????????????

???????????????????????????????
cena: 61 Kč

Další blýskavý obal je dýňová mouka. Po té cizrnové se doma jen zaprášilo, takže na další jsem se těšila. A dýňová mouka = bude krásně oranžové pečivo. No obrázky na kartičkách jsou jiného názoru. Bude to zelené. Nebo došla barva v toneru.
Trochu mi to připomíná, jak jsem se rozhodla dělat marmeládu z vodního melounu. Chápejte na zimu. Abych měla chuť melounu i v měsících, kdy sluníčko tak nehřeje. Dělala jsem ji z té červené dužiny a výsledek měl barvu i chuť jako bych to dělala z té šlupky. Ani se tomu nechtělo ven ze skleničky na kompost.

???????????????????????????????

DSC06450

Znova jsem vzala do ruky tahák a nestačila se divit. Mouka je ze semínek dýně, proto ta barva. Následuje dlouhý seznam, na co všechno jsou semínka, potažmo mouka dobrý. Hromada vitamínů (A, B, D, E), minerálů (zinek, hořčík, draslík, vápník). Než jsem se prokousala na konec, zjistila jsem, že budu super krásná, moje vlasy, nehty, pleť bude zářit zdravím a silou a navíc se budu cítit delší dobu sytá. Nechci už jinou mouku!
cena: 85 Kč

A jako poslední (neblyštivý) jsem vzala nedůvěřivě do ruky sáček s kaštanovými vločkami. Hm. Mé předsudky jsou na maximu. Proč bych měla jíst kaštanové vločky?

DSC06452

DSC06453
Následovalo plynulé padání dolní čelisti na podlahu. Tahle paráda pomáhá v boji proti únavě a stresu. Kde se to prodává po metrácích? Je bohatá na vitamín C a to stejně jako citróny. Obsahují minerální látky. A jsou vhodné pro diabetiky a všechny, kteří si hlídají linii. Chutnají prý nasládle. Zatím neotestováno. Ale nebude to trvat dlouho. Jo, otestováno a je to tak.
Lituju, že je jich jen jeden sáček, vyjdou mi tak na jednu svačinku.
cena: 30 Kč

Tihle tři ušáci jsou z české firmy Adveni Medical , která se specializuje na výrobu bezlepkových směsí na pečení z netradičních plodin. Letos v květnu mají přijít na trh jejich instantní kaše. Ty si rozhodně nenechám ujít a vyzkouším.

Celkem to vychází 358 Kč.

 Za zmíňku rozhodně stojí blog www.jakorybicka.cz na který jsem jen letmo koukla. A který se chystám prolustrovat od začátku až do konce, jak bude trochu času. Teď ne, teď musím ještě balit na výlet a znám se, koukala bych na něj několik hodin. Ostatně od rybiček je i recept na raw dortíčky a některé z informací v rodokmenu. Už jenom ty mě bavily, takžke myslím, že jsem jasná a popluju s rybkama.

A to je pro dnešek vše. Musím letět dobalit věci na výlet. Takže se uvidíme zase příští týden. Určitě mi napiště co vás za zajíců zaujalo a jak byste je zpracovali vy?

 

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

komentářů 5

  1. Zaujal me ten chleba s bodlakem 🙂 Doufam, ze vyfotis a publikujes jak nakonec dopadl.

    Odpovědět
  1. Bezlepkový detox chleba ze zajíců | Coffee with milk, please
  2. Ideální počasí na… | Coffee with milk, please
  3. Dobroty k snědku | Coffee with milk, please

Zanechat Odpověď

