Krocení neposlušného slona

Původně jsem chtěla psát o tom, jak být skvěle organizovaný, každý den mít pěkně naplánovaný tak, že vše vychází jak má, k vaší naprosté spokojenosti. A asi po půl vteřině jsem si řekla, že stejně tak bych mohla napsat nějaký jiný sci-fi román. Protože právě tak je tomu u mě s organizací, dodržování mnou naplánovaných aktivit na daný den.

Nebylo tomu tak pořád. Já jsem byla vždycky organizovaná, vždycky jsem s sebou nosila tužku, kapesníky, žvýkačky. Věděla jsem, jaký mám program na daný den a v drtivé většině případů mi vyšel úplně přesně. Byla jsem tak organizovaná, že mě to až nebavilo. Říkala jsem si, že by bylo fajn být trochu neorganizovaná, trochu chaotik. No nebylo.O tužce v kabelce si můžu nechat zdát, žvýkačky mi věšně chybí. A kapesníky? No, mám rukávy, ne? Ne, tohle je vtip, kapesníky mám!

Poslední dobou nic nestíhám, obvykle nevím, kde co hledat ve svých věcech. Protože to nemám tak zorganizované, jak jsem byla zvyklá. Věčně nestíhám to, co si naplánuju. A ne, nemůžu říct, že si toho plánuju hodně. Obvykle se pak snažím svalit vinu na něco jiného než sebe. A obvykle si to nevěřím a dost možní ani mé okolí.
Já čas nějak proflinkám, prokrastinuju, abych byla úplně přesná. Většinou sleduju vtipná a méně vtipná videa se zvířátky (obvykle kočkami) na internetu. Abych byla úplně nejpřesnější. Prostě čas, který bych mohla využít nějak užitečně, zabíjím.

A snažila jsem se to změnit, opravdu jo! V knihovně jsem si vypůjčila Konec prokrastinace a těšila se, že už jejím půjčením mi půjde všechno líp. Po dvou dnech, kdy se nic nezměnilo, a já zhlédla další videa, jsem usoudila, že by nebylo špatné si ji přečíst.
Nebylo to těžké čtení. Knížka má názorné obrázky, příklady ze života a jednoduché rady, jako tohle si značte, tohle si pište. Jasný, jasný. To si psát nebudu, to si zapamatuju. Jo, se svou pamětí jako komár určitě, asi tak 2 vteřiny. Během čtení jsem viděla v jasných barvách jak se stanu zpátky organizovanou. Asi už tušíte, jak to dopadlo. Jo, pořád koukám na zvířecí videa.
A přitom si chci jít zacvičit, protože se těším, jak mi po cvičení bude fajn. Uvařit si něco, na co mám chuť. Dělat to co mě baví. Ne, pořád se tomu vyhýbám a vždycky si najdu něco jiného na práci než to, co bych dělat měla.

Poctivě si kreslím si do bublinek úkoly na daný den, tak jak v knížce radí, a každý den mi jich víc jak polovina zbyde!!!?
V jedné kapitole se píše o jezdci a slonovi. Jezdec je racionální myšlení, slon je emocionální. Takže mám jít cvičit, mám na to teď čas a chuť (jezdec). Čumím do počítače na video s ochočenou veverkou a pak na 10 dalších (slon). Kniha radí, dávat slonovi malé úkoly a postupně než ho postavit před jeden velký. A krotit ho, když se bude i tak vzpouzet.
Slona lákám na odměny, vyhrožuju mu, tlačím, táhnu. Ne, můj slon je velkej jako mrakodrap a tvrdohlavej jako mezek.

Takže místo jezdce na slonovi, jsem spíš hovnivál, který před sebou valí kouli úkolů, které mu pořád narůstají. A nevím, jak se z toho vymotat. Jen čekám, kdy mě ta koule převálcuje.

Máte to taky tak? Nebo jinak, víte někdo jak se tohohle nešvaru zbavit? Protože já nechci být hovnivál, já chci být jezdec na poslušném slonovi.

A video s veverkou vám sem záměrně nedám, abyste nedopadli jako já.

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

komentáře 3

  1. a co zkusit prostě dodržovat naplánované – i když „SE“ nechce?

    Odpovědět
  2. Evka

     /  Duben 15, 2014

    Já většinou organizovaný život mám skvěle, ale přiznávám, že se mi teď nic nechtělo a tak jsem si díky Tvému článku udělala příjemnou chvilku v práci :-D… takže práce stála bokem, nevadí, aspoň vím, že nejsem jediná co občas podlehne životnímu chaosu 🙂

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

