Zajíci (v krabici) březňáci

Jsou tady další zajíci. A tohle nejsou ledajací zajíci, tohle jsou březňáci!

Článek vychází až dnes, protože mě skolila viróza a já místo objevování nových dobrot chodila s kapesníkem u nosu v apartních vytahaných teplákách. Hodnocení mé smyslnosti tak utrpělo značný šrám a z 9 a půl bodu jsem klesla na 8. Ale nic se nebojte, už je mi líp. Ikdyž mám pořád své fešácké tepláky. Ale jsem ready na to zjistit co se skrývá v krabici s ušima.

Úvod dneska přeskočím, protože ruku na srdce, všichni jsme napnutí jak kšandy a nikdo nechce číst tu vatu kolem. Mě nevyjímaje.:)
Snad bych jen ráda poděkovala panu pošťákovi, který byl moc hodný a krabici mi dovezl na podruhé. Protože napoprvé jsem nebyla na uvedené adrese. Jejda. Sám se nabídl, že se znova staví, ačkoliv mohl klidně říct:“No tak paninko, balík budete mít na poště.“
Děkuju, pane pošťáku! Moc si toho vážím.

A teď už rovnou k těm klukům ušatejm. Klasicky proběhlo trhání papíru, objevilo se známé logo, napětí by se dalo krájet. Nadzvihla jsem víko. A…

DSC06344

???????????????????????????????

Vzala jsem do ruky první, co bylo úplně nahoře a zjistila, že to co, v ní držím není nic jiného než Hraška. „No jasně to zhruba znám.“ pomyslela jsem si. Bylo to opravdu zhruba, asi tak zhruba, jako když nakreslíte jednou čarou domeček a své drahé polovičce sdělíte, že to je zhruba vaše hnízdo lásky a můžete se do něj ihned nastěhovat. Asi tak zhruba jako zhruba znám kvantovou fyziku. A na tu já jsem EXPRT!

DSC06349

???????????????????????????????

Pro ty, co se s Hraškou setkávají poprvé, jde o směs, sestávající hlavně z hrášku. Jste rádi, že vám podávám informace, které vám jsou jasné hned z názvu? Jistě, že ano! 🙂  Dál v ní najedeme kukuřici, rýži, jáhly, česnek, sůl a trochu koření. Stačí do směsi přidat vodu (a žádné vejce) a máte těstíčko na obalování. Zatím nuda, říkáte si? No jo, jenže Hraška je bez konzervantů, barviv, cholesterolu, lepku a má vysokou výživovou hodnotu. To zní dobře ne?  A kdo jí vyrábí? Rodinná firma z Česka.  To zní dvakrát dobře!
Nemají jen obalovací směs, jak jsem zjistila, ale taky směs na pečení moučníků a zahušťovací směs.
Chvíli jsem si o Hrašce četla v rodokmenu a v duchu se omluvila za svoje:“No jasně, to znám.“ Protože se ukázalo, že to až tak moc neznám. Tak jako už párkrát. 🙂
Jsem hodně zvědavá jak bude chutnat obalovaný květák, na který jsem dostala neovladatelnou chuť. Zbývá vyřešit poslední záhadu. Proč jsem si ji nekoupila už dávno sama?

cena:  37 Kč

Další dobrota, která se ukrývala v krabici, bylo Fíkové chutney z dílny Hradeckých delikates. Chutney? Chutney? Panebože Chutney!

DSC06353

DSC06356
Ten kdo přišel s nápadem dát do zajíců chutney:“Pojď na mou hruď, než tam bude nával!“ Možná Vám to přijde jako přehnaná reakce, jenže není!
Tajně jsem doufala už u úplně prvních zajíců, že v nich bude tahle laskomina. Protože sladké marmelády jsou fajn, ale chutney, to je Chuck Norris mezi marmeládama. Ten je tak ostrej, že se nebojí jen tak si kecnout k masu. A k sýrům, které smrdí tak, že vám slzí oči. A on je donutí mu říkat Pane Chutney.  Jo takový je to frajer.
Když kouknete na složení, zjistíte, že v něm není nic špatného.
Hradecké delikatesy, tedy tvůrce téhle dobroty sleduju snad od jejich začátku a jsem jejich obrovský fanda. Koupila jsem si od nich už několik skleniček. Ať už šlo o omáčku, ocet, nakládanou zeleninu, nikdy jsem nesáhla vedle. Přijde mi, že z chuti Hradeckých delikates cítím to nadšení pro dobré jídlo.

cena:  120 Kč

Pod Chuckem jsem našla další známou tvář.

???????????????????????????????

DSC06361

Koření od Antonína Garam Malasa, které nádherně provonělo celou krabici. A to je co říct, protože mám takovou rýmu, že jsem uvažovala, že bych se nabídla zoo jako pečovatel tchoří rodinky. Byla by tu pěkně se mnou, v teple a mě by to nevadilo. Sousedům třeba taky ne.
Kdo nezná tuto značku, určitě koukněte na jejich stránky. Rezervujte si na to ale nějakou chvíli, protože koření, je tam nepřeberné množství. Jsem přesvědčená, že si tam vybere i ten nejnáročnější gurmán. Jejich koření jsou prostě NE-U-VĚ-ŘI-TELNÁ.  Pravidelně si objednávám jen to nejnutnější koření, které potřebuji. A pravidelně se to vymkne kontrole. Několikrát jsem dávala malé balíčky přátelům jako dárky a vždycky slavily obrovský úspěch a vyvolaly závislost na dalších. Možná bych sem měla dát něco jako varování, že?
Na stránkách najdete jak jednodruhová koření i směsi, které jsou míchány podle vlastních receptur.
Garam Malasu jsem ale ještě nezkoušela. Tohle indické koření je to mimo mou komfortní zónu. Ale voní tak lákavě, že se pustím do objevování tajů indické kuchyně. Hned po tom květáku.
Garam Malasa je prý jedna z nejznámějších indických směsí a hodí se na maso i zeleninu, na grilování i do jogurtové zálivky. Přála bych vám, abyste si mohli přivonět. Protože díky skořici, koriandru, zázvoru a anýzu je ta vůně hřejivá a ostrá. A přitahuje jako magnet.
Koření neobsahuje sůl ani umělá dochucovadla.

Cena: 24 Kč

Jako předposlední na mě v krabici čekalo velké balení hnědé hmoty. „Směs na pečení“ říkala jsem si a zvolna šla do mrákot při vzpomínce na poslední pečící pokusy. A mí blízcí, kteří cítili, že budou nuceni opět něco nepoživatelného pozřít, taky. Omyl! Je to třtinová šťáva Panela Bio. Z vedlejší místnosti slyším úlevné oddychnutí!!?

DSC06366

DSC06368
Nevíte co Panela je? Já vám to povím. Protože jsem si chytře přečetla rodokmen zajíců, tak můžu házet ramena.
Panela je ztuhlá šťáva z cukrové třtiny. V rodokmenu se přirovnává k nerafinovanému cukru, ale taky trochu k medu. Respektive k něčemu mezi tím. Na rozdíl od cukru, obsahuje Panela minerály, vitamíny. Uváděné jsou i glukóza a bílkoviny.
Potom co jsem si přečetla, co je tenhle zajoch zač, jsem odhodila kapesníky, zábrany i soudnost a zatančila vítězný taneček. Už delší dobru jsem si chtěla koupit stévii, abych nemusela sladit cukrem a mohla ji používat i do pečení. A zjistit jak to chutná, pokud se výsledek bude dát ukousnout a následně strávit. Tajně jsem doufala, že tvůrce zajíců napadne něco podobného a ono fakt jo! Bomba!
Panelu do Čech dováží malá rodinná firma, která se zabývá dovozem kakaových produktů přímo z Ekvádoru. A loni začali vyrábět svou vlastní čokoládu. A rovnou pěknou fajnovku. Neobsahuje žádná zahušťovadla, aroma a další chemické látky. Vyrábí se poctivě, ne z polotovarů. Píšu si velké plus.
Jediné co mě trochu děsí je dospělá Včelka Mája s mačetou v ruce. Jak asi vypadá Vilík?

cena: 73 Kč

A nakonec jsem z krabice posbírala spoustu malých zajíčků březňáčků. Je jich 10 a každý má po dvou gramech. Tihle stříbrní prcci jsou Matcha Tea.

DSC06363

Věřím, že o Rols Royci mezi čaji už většina z vás slyšela. Jeho pěstování vyžaduje speciální péči. Matcha roste na polích, která jsou ve stínu. A 4 týdny před sklizní se pole zastíní úplně. Díky tomu rostliny začnou silně produkovat chlorofyl. Proto jsou listy bohaté na aminokyseliny.
Tím ale jeho zvláštnosti nekončí. Když si koupíte matchu nedostanete klasický sypaný čaj, ale velejemný zelený prášek. Listy se totiž usuší a namelou.
Pokud byste chtěli zklidnit mysl, zlepšit paměť nebo se víc soustředit, určitě ho zkuste. Čaj snižuje hladinu glukózy v krvi a má v sobě látky, které podporují schopnost spalovat jídlo rychleji. V rodokmenu se uvádí, že je to dokonce 4x rychleji. Na matchu jsem narazila i v článcích o detoxikaci těla. Tuhle vlastnost má právě díky velkému množství chlorofylu.
Na přípravu klasického matcha tea je třeba mít doma pár vychytávek jako je (zde si prosím povšimněte odborných názvů) bambusová metlička a keramická mistička na míchání čaje. Konec mé znalosti vychytávek.
Matcha není ale jen na pití, dá se použít klasicky do vaření a pečení. Ale při vysokých teplotách ztrácí to dobré co v sobě má.
Matchu, který roste v kyotském Uji a je nakoupen přímo od japonského výrobce k nám dováží firma, která je největším dodavatelem tohoto čaje.
Nemůžu si pomoct, ale jak jsem viděla malé balíčky vybavila jsem si Mimoně z filmu Já padouch. Jsou malí, roztomilí. A zjistila jsem, že jeden se tak těšil, až se mnou dorazí, že nadšením praskl. Trochu čaje se mi vysypalo do krabice, ale zbylo ho dost na to, abych ho mohla upotřebit.

cena:  107 Kč za 10 kusů

Normálně by zbývalo sečíst částku, ale tenhle měsíc to není všechno. Zajíci nám poslali dárkový poukaz na online kurz Zdraví. Ten bude probíhat po dobu 21 dní a účastníci by za tu dobu měli poznat a pochopit své tělo, jak funguje, co potřebuje a jaké potraviny by měl člověk zařadit do svého života. Nejsem si tak jistá, že poukaz na slevu na kurz uplatním nebo ho dám někomu z mého okolí pokud bude mít zájem.

Teď už můžeme sečíst částku. Celkem činí 361 Kč.

Musím říct, že po otevření krabice jsem si říkala:“Jé, vždyť já většinu znám“. Ale po pečlivějším prostudování, jsem musela uznat, že až tak moc vlastně ne. A z toho co znám mám fakt radost a těším se, až to ochutnám ve finální podobě. Nakonec musím říct, že:“Jé, zajíci mě tak dobře znají!“ A díky jim za to!

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

komentáře 3

  1. tajemství – Matcha je bezva přísada do domácího sorbetu nebo zmrzliny …

    Odpovědět
  2. Monica

     /  Březen 13, 2014

    Holka, ty mi dáváš zabrat 😀 Před pár dny mi dorazili moji první zajíci a dostala jsem se ke tvým stránkám a přečetla si všechny tři dosavadní „zaječí“ články. Nemá to chybu, určitě tě budu číst dál 🙂 Nejvíc mě dostalo „Ty po mě kamenem..“ Opravdu jsi mě pobavila, díky Ti za hezčí den 🙂
    Jinak sdílím Tvé nadšení ze zajíců. Z koření mám naprosto stejné pocity a tu hrašku jsem dnes rozdělala a krásně voní po čerstvém hrášku.
    Takže díky za článek a jen tak dál 🙂

    Odpovědět
    • Děkuju za milý komentář. Ty jsi udělala hezčí den mně 🙂
      Na Hrašku se chystám o víkendu, tak uvidíme. Mám trochu strach, hrášková není zrovna má oblíbená příchuť a to nejen u zmrzliny 🙂

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

