Ze zajíce v krabici sušenkou a něco dalšího na zub

Dostala jsem brilantní nápad. A to ten, že než sním obsah únorových zajíců, pochlubím se vám, jak jsem je zpracovala, dřív, než je sním. Což se stalo s těmi lednovými. Jejda.

gg

Když jsem zjistila, že v krabici je burákové máslo, uvědomila jsem si dvě věci. Za prvé, že mám děsně ráda sušenky z arašídového másla. A za druhé, že jsem je  už děsně dlouho nedělala. A nemohla jsem pochopit proč.  A jak jsem se dívala na facebook zajíců, tak asi nejsem jediná, kdo má tyhle sušenky rád. Sami tvůrci zajíců dali recept na svůj blog.

Recept podle kterého jsem se řídila já je následující:
hrneček másla
hrneček burákového másla
hrneček cukru – ideálně třtinového
2 vejce
2 a půl hrnečku hladké mouky
kypřící prášek
trochu čokolády nalámané na kousky (nemohla jsem ji vynechat, dala jsem jen kousek, bez ní to zkrátka není ono)

Postup:
Ingredience smícháme. Vyválíme do válečků a dáme zatuhnout do mrazáku. Pak krájíme asi centimetr široká kolečka. Ty pečeme v na 180 stupňů celsia předehřáté troubě asi 10 minut.

Taky jsem se konečně odhodlala k tomu zkusit upéct své vlastní makronky. Nechtěla jsem si objednávat mandlovou mouku z eshopu, tak jsem ji nahradila mletými mandlemi.

Makronkový recept přikládám zde:
115 gramů mandlové mouky (co nejjemněji mletých mandlí)
150 gramů cukru moučky
50 gramů cukru krupice
3 bílky
potravinářské barvivo

na náplň:
burákové máslo nebo máslo mandlové
popř. mascarpone
ovoce dle chuti
trochu moučkového cukru
čokoládu
trochu másla

Postup:
Bílky s cukrem krupice vyšleháme do tuhého sněhu. Mandle a cukr moučka smícháme, v ideálním případě prosejeme. Mandlovou směs opatrně promícháme se sněhem. Nakonec přijde potraninářské barvivo. Zdobící sáček naplníme hmotou a na plech s pečícím papírem začneme dělat stejně velká kolečka. Plechem, pak zlehka bouchneme, aby se z těsta dostal zbylý vzduch a povrch makronek byl neodolatelně hladký. Tuhle část budu muset ještě chvíli cvičit. Pečeme asi 10 – 12 minut v předehřáté troubě na 150 °C.
Makronky jsou hotové, když mají skořápku, která na dotyk nelepí.

Vychladlé makronky plníme másly z arašídů a mandlí nebo náplní z mascarpone. Tu uděláme tak, že smícháme cukr, ovoce a mascarpone. Milci čokolády ocení čokoládovou náplň, kdy se rozpustí torška másla, čokolády, cukr a ano, mascarpone. Přesně tím jsem plnila ty svoje.

 

Musím se přiznat, že na fotkách jsou makronky č. 2. Protože ty první vypadaly jako něco, do čeho nechcete šlápnout někde v parku. A právě ty první byly plněny zmíněnými másly. A odhalila jsem, proč tomu tak bylo. Na vině je trouba. Mám totiž starou plynovou ludru, se kterou už víc jak rok vedu pře o to, kdo je paní kuchyně. Zahanbeně musím přiznat, že zatím je to remíza s odřenýma ušima. Tyhle byly pečené na horkovzduchu a jaké to jsou krasotinky.

DSC06314

Jedním slovem DO-BRO-TA

 

V receptu se uvádí, že vydrží cca 4 dny v uzavřené nádobě. Mě vydrží podle toho jak moc je víčko zašroubované. Někdy i 3 minuty.

A to je vše z mého kulinářského koutku. Jak byste použili, popř. používáte zajíce vy? Jaké dobroty jsou ty vaše nejoblíbenější?

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

Zanechat Odpověď

