Únoroví zajíci v krabici

Je tu únor! Pro případ, že by si někdo ještě za těch jedenáct dní nevšiml. A s ním i Valentým a… určitě ještě něco. Ale hlavně jsou tu další zajíci. Jéééj!

???????????????????????????????

Asi jako všichni, kdo si objednali, jsem i já netrpělivě vyhlížela auto české pošty a pak mu běžela vstříc. Doslova, protože stálo před jinou budovou kanceláří, než tou, ve které pracuju já. Nevadí. Proběhla jsem se, hodila jednu parafu a zajíci už putovaly z rukou sympatického a usměvavého pošťáka do těch mých, nedočkavých. Ti z vás, pro koho je tohle celé novinka nebo chcete zjistit víc, či si rovnou objednat, račte prosím pěkně sem.

Jen co mi padla v práci, jsem mazala domů, abych se mohla podívat, co za dobroty přišlo tenhle měsíc.  Jste taky napnutí jak kšandy? Tak se pohodlně usaďte, čaj/kávu (pokud je vás víc, tak si uvařte raději celou várnici) a svačinku mějte pěkně po ruce. Jdeme rozbalovat.

Krabice byla tak jako minulý měsíc pečlivě zabalená. A její potisk je prostě skvělý.  Moc dlouho jsem se jím ale nekochala, protože jsem byla šíleně zvědavá. Víko je pryč. A co je uvnitř? Nemohl chybět milý uvítací dopis s rodokmenem a malé představení těch, kdo je vyrábí. Je divné psát o výrobě zajíců, ale víte jak to myslím, že?  Skvělou zprávou je, že kluci ušatí, co vám přijdou a zachutnají budou brzy k mání na zaječím eshopu. Pokud si objednáte krabici, tak Vám do ní rovnou šupnou i vaše oblíbené mazlíky a ušetříte tak na poštovném. A nechyběly ani kartičky s recepty. Tyhle se mi zamlouvají snad ještě víc, než ty lednové.

DSC06264

Hotovo. Prostudováno. Jdu se vrhnout a zjišťovat, jak co vypadá. Tak jako v minulém článku se vám pokusím ukázat i složení a zjistím cenu jednotlivých dobrot.

První mi do ruky přišel Bílkovinový večerní chléb. „Super, směs na chleba“, napadlo mě. V zápětí jsem si ale uvědomila, jak dopadá jakýkoliv můj pokus o chleba v domácí pekárně.

DSC06265
Nevím proč, postupuji úplně stejně, ingredience přidávám v naprosto přesném množství a pořadí jako mistr pekař u nás doma a nikdy, opakuji NIKDY, neupeču chleba. Ta trouba to asi vycítí, že jsem to já nebo nevím.  Vždycky, když se o to pokusím, místo nadýchaného vláčného kousku pečiva vytahuju něco nízkého a tvrdého. Díky své tvrdosti se dá mluvit o velmi trvanlivém kusu kvádru. Pokud byste použili můj výtvor do pořekadla:“Ty po mě kamenem, já po tobě chlebem.“ Dostane to rázem úplně jiný smysl.

Ale zpět k večernímu chlebu. Zaujal mě název večerní, tak jsem si podala ještě letáček, který byl ke směsi přidán. Zjistila jsem, že díky svému složení má napomáhat hubnutí ve spánku. E? Četla jsem to několikrát a moc chytrá jsem z toho nebyla. Nejsem odborník na výživu, takže se nebudu pouštět do dalšího rozboru. Chleba upeče mistr pekař. Nebudu riskovat další cihlu z mouky. A společně ho pak ochutnáme. Uvidíme, jak nám bude šmakovat.
Směs samotná se dá u nás hůř koupit, ale komu zachutná, tak si ji bude moc koupit na zaječím eshopu. Bohužel se mi nepodařilo pořádně vyfotit složení směsi.
cena: 56 Kč

Na druhé straně krabičky se na mě smály dva sáčky, tak jsem po nich hnedle hmátla, jestli je to opravdu to o čem jsem četla v rodokmenu.
Jablečná mouka, super! Do téhle krasavice vkládám velké naděje, na sladké pečení bude jako dělaná. Ne jako cizrnová, po které muffiny chutnaly, ehm, divně? Ale abychom jí nekřivdili, na to slané pečení nad ní nebylo.

DSC06267

DSC06270

Jestli Vám hlava nebere, jak se z jablek dělá mouka, tak je to tak, že se rozdrtí a usuší. Jednoduchý jako facka. Mouka slibuje jemně nasládlou chuť a práce s ní je rychlá. Prý do ní stačí přidat jen vejce nebo banán (ne banány já nerada) a zapéct. A vláknina, která je obsažena v jablkách a následně v mouce má pak pozitivní účinky na trávení a taky vás (mě) zasytí. Takže nesežereu nesním celý plech naráz? Tak tomu říkám výzva!
Za touhle moukou stojí paní Butalová, která celou recepturu vymyslela. Do mouky jsou používaná naše, česká jablíčka. Opět se dmu hrdostí a pýchou, viz první článek o zajících.
cena:  36 Kč/balení

Po mouce přišel na řadu balíček, skládající se ze tří potravin. Jako první jsem sáhla doprostřed, pro tenkou skleničku.
Když jsem zjistila, o co se jedná, zalapala jsem po dechu.
Ano, představte si takovou tu scénu z romantického filmu, kde hlavní hrdinka zjistí, že chlápek, který je tak sympatický, pohledný, vtipný, inteligentní, manuálně zručný, doplňte další, disponuje nejen těmito vlastnostmi, ale jako bonus má ještě tučné konto, několik vil, jachet a soukromých helikoptér. A právě teď poklekl na jedno koleno s krabičkou v ruce. Vidíte to? Super! Tak zalapání po dechu hlavní hrdinky je oproti tomu mému úplné prd! Doslova jsem vysála všechen vzduch z místnosti, díky čemuž vzniklo na krátký okamžik obývákové vakuum, když jsem zjistila, co se skrývá uvnitř papíru. Ne šperk od Tiffaniho, ale olej z dýňových semen! JACKPOT! Ding, ding, ding!

DSC06274

Chtěla bych ochutnat dýňový olej, říkala jsem si, pokaždé když jsem vařila polévku (dýňovou). Chystala jsem si ho koupit, ale nikdy k tomu nedošlo. Pak, že se lenost nevyplácí.
Lahvička má 100 ml a obsahuje 100% olej ze semen lisovaných za studena a na jedné kartičce s recepty je obrázek polévky, který ve mně vyvolává stejné reflexy jako zvonek u Pavlovových psů. Tenhle poklad má vysoký obsah vitamínů, minerálů a dalších dobrot pro vaše zdraví. Podle toho, co se píše v rodokmenu je dobrý snad úplně na všechno, na zálivku na salát, na chleba, na pleť (ne, teď si nedělám legraci, o prospěšnosti olejů na pokožku, ale někdy jindy). Prospěl by i řetězu na vašem kole, ale bylo by ho škoda. Dá se použít jak do studené, tak to teplé kuchyně. Tam ale opatrně, neměl by se zahřívat na víc jak 120 stupňů Celsia.
Za olejem a dalšími dvěma pochoutkami stojí česká firma. Áách, tohle hřeje u srdíčka. A používá k tomu plody vypěstované především u nás. Mé nadšení graduje!
Olej se ve 100 ml balení zatím neprodává, ale rozhodně se plánuje.Ani tady se mi nepodařilo vyfotit složení. Ale jak jsem psala výš, je to 100% olej z dýňových semen.
cena: 99 Kč

Když jsem vyndala z kartonu dalšího mazla, myslela jsem, že snad nadšením vybouchnu. Arašídové máslo! Arašídové máslo! Opět jsem si ho chtěla koupit. Opět jsem to nějak zazdila. Opět se to vyplatilo! A to se mi často nestává.

DSC06278

DSC06281

Tenhle frajer libovej, ale není jen tak obyčejný arašídový máslo. Tohle je jiná liga. Tohle je čistě přírodní máslo bez přidané soli, cukru nebo rostliných olejů. Je to 100% burákové máslo. A navíc s fešáckou etiketou!
Z rodokmene jsem zjistila, že tohle máslo je bohaté na rostlinné nenasycené mastné kyseliny, vitamíny, koenzym Q10. Přečetla a vyhodila všechny pleťové krémy z okna. Kyselinu listovou, hořčík a fosfor. Prý se může jíst i při redukci váhy. Hrňte to sem po kýblech! Aha, tak jen v omezeném množství. Takže kýble pryč.
cena:  56 Kč

Jako poslední jsem našla v krabici další máslo. Tentokrát mandlové. Neznám, ale zní to chutně.  Znova jsem začala listovat v přiložených papírech. Jako první jsem zjistila, že mandle nejsou ořechy, ale peckoviny. Každý den se naučíš něco nového.  Pak způsob výroby másla. A to, že obsahuje železo, hořčík, vápník, vitamíny a proteiny.  Mandlové máslo je snad ještě větší superhrdina než jeho arašídový kolega. Má chránit tělo před rozvojem srdečních chorob a cévních onemocnění, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, je bohatý na minerály.  Nemám slov, těším se, až ho okoštuju!

DSC06283

DSC06286

cena: 90 Kč

Celkem to tedy dělá 373 Kč.

A dojmy? Nemám slov. Jsem absotulně nadšená! A těsím se, jak si smlsnu! 🙂
Děkuju tvůrcům zajíců! Za mě máte pět hvězdiček značky Whirpool. Ano tuhle hlášku jsem si vypůjčila z Červeného Trpaslíka.

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

komentářů 12

  1. Moc hezký článek. Hned jsi mě naladila pořídit si také nějaké ty zajíce 😉
    ps: za tou jablečnou moukou stojí spíš paní Butalová než Batulková, ne? 😀

    Odpovědět
  2. Demi

     /  Únor 12, 2014

    Prosím, jaké firmy je to arašídové máslo? Ještě jsem ho nikde neviděla. Díky

    Odpovědět
    • Prohlížela jsem etiketu a nikde jsem to nenašla. Píše se, že je z Velké Británie. Budou ho mít na zaječím eshopu. Tvůrci zajíců budou určitě vědět, takže bych se ptala jich. 🙂

      Odpovědět
  3. Monika

     /  Únor 12, 2014

    Prosím, odstavec o kávičkách a svačinkách příště vynechat, zas tak dlouho u toho článku nesedím:) v jednom článku super, ale v každém už otravuje. Jinak vše v dobrém. Krabičku budu mít poprvé v březnu a moc se těším. Monika

    Odpovědět
    • Maruška

       /  Únor 13, 2014

      Je smutné, jak lidstvo otupuje.. tlak na co nejkratší sdělení je otřesný. Ideálně, aby se myšlenka nacpala do jedné věty bez háčků a čárek, protože lidi jsou prostě LÍNÍ číst!

      Za mě palec nahoru, kdo nechce číst, ať nečte, nebo si to jen „prolítne očima“ 🙂

      Odpovědět
  4. Tery

     /  Únor 12, 2014

    Píšeš senzačně! 🙂 a až budu mít přebytečných 350 korun, tak už vim, co s nima udělám. 😀

    Odpovědět
  5. Kristina

     /  Únor 14, 2014

    prý jiný smysl „ty po mě kamenem, já po tobě chlebem“ se nemůžu přestat smát:D:D

    Odpovědět
  6. Jana

     /  Únor 21, 2014

    já děkuji za tip, je to úžasný nápad, hned jsem zajíce objednala, děkuji i za tvé stránky a receptíky a povídání, moc mne to baví a je to moje parketa, prostě skvělé !!!!

    Odpovědět
  1. Nepečené kakaové sušenky s mandlovým krémem | Kašulčin švihýc

Zanechat Odpověď

