Jak jsem cvičila s Jillian

Ne, nechystám se vám představit revoluční cvičení a objevit tak už dávno objevenou Ameriku, jak by se mohlo z nadpisu zdát. Vůbec ne.

A vzhledem k tomu, že v těchto dnech praskají posilovny ve švech a spousta z nás chce začít cvičit, znova cvičit, přidat ve cvičení, protože během svátků jsme snědli o trochu víc cukroví, než by se nám líbilo, dali jsme si to do svých předsevzetí, s nastávající plesovou sezónou chceme fakt oslnit v těch nádherných šatech. Nehodící se škrtněte. Tak jsem si řekla, že je ideální čas pro to, říct vám jak se cvičilo mě, jak jsem se zničila (doslova) a něco o cvičení obecně.

Věřím, že Jillian Michaels snad ani nemusím představovat. Pokud přeci jen tápete, kdo to je, doporučuji zadat do vyhledávače její jméno a pustit si pár videí, které na vás vyskočí. Je to trenérka, která si nebere servítky.

Poprvé jsem na její videa narazila před 2 lety a jednalo se právě o slavné 30 day shred.

Zaujalo mě to a tak jsem se pod Jillianinou taktovkou zvesela pustila do kliků, shibů, atakdále. Budu psát už tisíckrát napsané. Po dokončení první půlhodinky jsem si ještě hrdinně říkala, že mám asi lepší fyzičku než jsem si myslela. Následující den mě bolelo všechno. I místa o kterých jsem byla přesvědčena, že na nich člověk z evolučního hlediska zkrátka svaly mít nemůže. Nevzdala jsem to a pokračovala dál. Zvládla jsem to takhle do 7 dne, kdy jsem po konečném protažení cítila, že mě pobolívá chodidlo, ačkoliv jsem cviky prováděla právě tak, jak bylo ve videu. Další den mě vystřelovala bolest při prudším či neoptarnějším došlápnutí. O nějaké Jilian nemohla být řeč. Šla jsem k doktorovi, který mi řekl, že mám natažené vazy a nohu nemám nějak moc nezatěžovat. A tenkrát jsem cvičení zabalila.

Loni přišel s 30 day shred obrovský boom, cvičil s ní snad každý. Nedalo mi to a šla jsem do toho taky. Shred jsem úspěšně dokončila. Bavilo mě to a chtěla jsem dál pokračovat a tak jsem navázala na 6 week six-pack abs workout. Kde jsou 2 levely po třech týdnech.

A právě během six-packu jsem opět začla mít potíže. I tohle cvičení jsem dokončila, ale musím přiznat, že ke konci to bylo trápení. Vazy v kotníku byly v pořádku. Co v pořádku naopak vůbec nebylo, byla kolena. Při dřepech nebo jakékoliv jiné námaze bolely jako čert. Po dokončení six-packu jsem si musela dát pauzu se cvičením vůbec, protože mě kolena bolela i při chůzi do schodů, při obyčejném podřepnutí. V lékárně jsem si koupila kolagen a poctivě ho baštila. Dřina, pot a zaslouženě vyrýsované svaly byly rázem pryč.

Takže kam tím vlastně mířím. To chci jako říct, že Jillian si slávu a uznání nezaslouží? Vůbec ne! Myslím si, že je to ideální způsob jak začít pravidelně cvičit.

Mám  ale osobně vyzkoušených pár tipů, co a jak než se do toho pustíte (ať už s Jilian nebo sami).

Zvládněte techniku cviku. Předtím, něž se vůbec začnete protahovat, se podívejte na celé video a zkuste si pomalu jednotlivé cviky, popř. si jeho správné provedení najděte na jiných videích.I dobře udělat blbý dřep je kumšt. Vyhnete se tak bolesti kloubů nebo zraněnním způsobeným právě špatným provedením cviků.
Prokládejte cvičení stretchingem. Pokud jste nikdy necvičili, určitě nebude na škodu si 30 denní a jiné cvičební výzvy prodloužit a proložit je dnem odpočinku, či stretchingovým cvičením nebo jógou. Nevypadnete tak z vámi nastaveného tréninkového plánu a zároveň si dopřejete trochu „odpočinku“.
Poslouchtejte svoje tělo. Když je hodně unavené, nechte ho den oddechnout. Tím, že ho budete zatěžovat mu spíš ublížíte. Což ovšem není myšleno jako výmluva pro každý den.
Sama se tím řídím a cvičí se mi o poznání líp, něž když jsem se do toho nutila na sílu, protožš prostě MUSÍM.

Pravda, nejsou to ty nejoriginálnější rady, jsou už stokrát vyřčené, ale opakování je matka moudrosti, no ne? 🙂

Stalo se vám taky někdy, že místo zasloužených svalů jste běhali po doktorech? Jaké jsou vaše tipy? A potřebujete vlastně někoho jako je Jillian nebo jste si sami svou vlastní hnací silou?

P.S. Nejsem profesionální trenér, v článku jsou pouze mé postřehy a rady, které fungovaly na mně. Není to kuchařka, kterou se musíte bezpodmínečně řídit, aby byl úspěch zaručen.

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

Zanechat Odpověď

