24.11.2013

Technika mě zlobila o den déle než jsem čeklala, ale i tak nechám článek v původní verzi.

Poznámka: tento článek měl být uveřejněn včera, ale bohužel mě zradila technika. Díky tomu vychází tedy s jednodenním zpožděním.

24.11.2013 Přesně za měsíc jsou Vánoce!

Jsem člověk, který má Vánoce rád a těší se na ně (mírně řečeno). Přistihnu se, že téměř každý měsíc, 24. si říkám:“Ještě XY měsíců a jsou Vánoce.“ Nemyslete si, nejsem takový maniak a nepřeju si v červenci, aby sněžilo a byla zima, nemám po ruce Vánoční výzdobu, idkyž venku to připomíná tropy. Jen to je pro mě takové malé výročí. Což vůbec nezní divně. Po svátcích a během léta mě tahle informace nechává chladnou. Na podzim, už si začínám říkat, že je čas se trochu začít chystat. Někdy o tom, za kolik měsíců jsou Vánoce, nadšeně informuji své okolí, které ovšem často mé emoce nesdílí.

Na konci zaří (ano, kolem 24.) píšu seznam dárků, pro mé blízké. Obvykle k tomu vytáhnu diář nebo bloček, do kterého si píšu nápady               v průběhu roku. Když se mi zadaří, mám i nějaké dárky už koupené. Obvykle to jsou takové, co když vidím, tak si okamžitě řeknu:“ Jo, to je přesně pro toho!“

A jak se to čím dál víc blíží, začínám přemýšlet do jakého papíru budu mít zabalené dárky, jak je nazdobím, ať i ty malé, drobné vypadají krásně. Jak si to ozdobit doma, aby potom, co člověk otevře dveře na něj dýchla ta správná sváteční, klidná atmosféra.

Moc ráda se v tuhle dobu procházím městem a dívám se, jak jsou nazdobené pouliční lampy a svítí stromeček. Všechno je tak nějak zářivější    a třpytivějsí. A když začne sněžit!… Dokážu stát dlouhou dobu u lampy a sledovat vločky, jak poletují, mihnou se v kuželu zlatavého světla       a zase mizí do tmy. V tu chvíli se pro mě zastaví čas, všechno se sklidní a já se těším. Těším se na teplo doma, na hrnek čaje, na vůni cukroví, na spoustu dobrého jídla a vědomí, že jsem doma s lidmi, které miluji.

Jak to máte vy? Taky takhle odpočítáváte nebo jsem jediná ? Jak si budete zdobit dům/byt/pokoj vy? A do jaké barvy? Nebo Vás to nechává chladnými?

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Napsat komentář

Zanechat Odpověď

